Laikai, kai transporto servisuose gedimai buvo sprendžiami su plaktuku – tolimoje praeityje. Šiandienos servisas yra kompetencijos centras, kuriame dirba aukštą mechanikos, inžinerijos, elektronikos kompetenciją turintys specialistai. Atsinaujinusio „Adampolis Truck & Bus“ prekės ženklo, oficialaus „MAN Truck & Bus SE“ atstovo Lietuvoje, serviso komanda savo kasdienę veiklą projektuoja pagal klientų lūkesčius ir optimizuoja serviso veiklos procesą, kad transportas servise užtruktų kuo trumpiau, o verslas patirtų kuo mažesnes veiklos sąnaudas.
Žinios servisų veikloje reiškia greitus remonto bei aptarnavimo sprendimus, o šie lemia sutrumpėjusį transporto priemonės prastovos laiką ir, galiausiai, patirtus mažesnius nuostolius verslams. Logistikos verslams greitis jau tampa bene svarbiausiu kriterijumi vertinant serviso veiklą.
„Mes kartais pašmaikštaujame, kad pirmą transporto priemonę parduoda pardavėjai, o likusias jau – servisas. Tiesos tame yra daug. Kuo sklandžiau ir geriau veikia servisas, tuo klientai labiau patenkinti turimu parku ir noriai vėl renkasi tą patį prekės ženklą“, – sako Areta Žiogė, vienos didžiausių komercinio transporto ir spec. technikos bendrovės UAB „Adampolis“ serviso ir parduotuvių tinklo vadovė.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 4 autorizuoti „MAN Truck & Bus“ serviso centrai, įsikūrę šalia pagrindinių logistikos kelių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Marijampolėje. Darbų įvairovė šiuose servisuose šiandien – itin plati.
Investuoja į žinias
„Į mus kreipiasi, kaip į profesionalius MAN serviso partnerius ir detalių tiekėjus. Remontuojame visų tipų MAN variklius ir agregatus, o jų yra ne tik sunkvežimiuose, autobusuose, mikroautobusuose, bet ir traukiniuose, jūriniuose laivuose, krovos kranuose ir t.t. Turime ne vieną ilgalaikio bendradarbiavimo sutartį su traukinius, jūrinę ar krovos techniką valdančiomis įmonėmis. Taip pat turime ir sutarčių su NATO pajėgų partneriais, kurie dislokuoti Lietuvoje ir valdo transporto priemones su integruotais MAN varikliais. Kiekviena iš šių sutarčių yra didelis mūsų profesionalumo įvertinimas“, – pasakoja A. Žiogė.
Darbuotojų kvalifikacija šiame darbe – kritiškai svarbi. Kiekvienos transporto priemonės ar agregato aptarnavimas, remontas reikalauja specifinių žinių. Aukšta darbuotojų kvalifikacija garantuoja greitesnius remonto sprendimus. Pasikliaujant autorizuotu servisu, klientams prastovos laikas servisuose sumažėja nuo 5% iki 15%.
„Šiuo metu mūsų komandoje dirba daugiau nei 100 įvairios kvalifikacijos specialistų. Didžioji dalis jų dirba daugiau nei 5 metus. Tai mus labai džiugina, nes rodo, kad esame patrauklus darbdavys, o ir klientui indikuoja, kad turime profesionalią serviso specialistų komandą. Nuo pirmųjų dienų, kai tik gauname informaciją apie naujo MAN produkto atėjimą į rinką, pradedame ruošti serviso komandą.Žinome, kad žinias ir kompetenciją reikia turėti dar iki transporto priemonei atvykstant į servisą. Kartu investuojame ir į serviso darbų atlikimo greitį ateityje“, – pasakoja A. Žiogė.
Žinios ir kompetencija, pasak A. Žiogės, yra veiklos pagrindas, o klientų pasitenkinimas ir įvertinimas – vienas svarbiausių bendrovės darbo rodiklių.
„Mes laikomės susitarimų su darbuotojais, atstovaujamu gamintoju, ir, žinoma, klientais. Su kiekvienu individualiai tariamės dėl jam priimtinų darbų apimčių, atsiskaitymų ir t.t. Siekiame, kad mūsų paslaugos būtų pagalba, o ne našta. Puikiai suprantame, kad kiekviena diena su neeksploatuojama priemone klientams reiškia didelius nuostolius“, – darbo principus aptaria vadovė.
Naujos paslaugos – greičiui
Į savo veiklą autorizuoti MAN Truck & Bus serviso centrai integruoja naujas paslaugas, skirtas būtent laiko taupymui. Viena iš jų, vasarą pristatyta Marijampolės serviso centre – „Extra line“ paslauga. Klientai yra priimami be eilės ir registracijos. „Tokie darbai, kaip žibintų reguliavimas ir patikra, tepalų keitimas, kondicionieriaus pildymas, kompiuterinė diagnostika ar stabdžių patikra atliekama nedelsiant, tik atvykus klientui. Paslauga sulaukia populiarumo ir teigiamos klientų reakcijos, tad „Extra line“ nuo spalio pradžios pradės veikti ir kituose mūsų serviso centruose“, – sako A. Žiogė.
Dar viena iš pristatytų naujovių, kurią serviso klientai jau įvertino, – nemokama techninio palaikymo paslauga. Kiekviena transporto priemonė turi tam tikras telemetrinės kontrolės sistemas, kurios leidžia stebėti transportą per nuotolį ir iš anksto numatyti galimus gedimus, aptarnavimus ar kitus eksploatacijos bei remonto sprendimus.
„Šiuo metu turime daugiau nei 900 transporto priemonių, kurias mums patikėjo stebėti klientai. Mes informuojame klientą apie artėjančius aptarnavimus, besidėvinčių detalių būsimus keitimus, o kartu ir teikiame informaciją bei rekomendacijas efektyviam transporto priemonės eksploatavimui. Tai leidžia transporto priemonės valdytojui, esant poreikiui, keisti eksploatavimo įpročius, planuotis ne tik laiką servise, bet ir būsimas aptarnavimo ir remonto sąmatas. Tikiu, kad transporto parkų techninės priežiūros patikėjimas autorizuotiems serviso centrams yra serviso ateitis“, – dar vieną būdą taupyti klientų laiką pabrėžia A. Žiogė.
Pagalba negali vėluoti
Nemaža dalis vežėjų dirba Europoje ir būna atvejų, kai transporto priemonė sugenda už Lietuvos ribų. Serviso komanda ir Europoje savo klientų nepalieka vienų.
„Klientai gali susisiekti su mūsų aptarnavimo komanda Lietuvoje 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą, o mes susisiekiame su partnerių servisais konkrečiose šalyse ir operatyviai randame sprendimus. Klientai vertina šią mūsų paslaugą, nes mes perimame visus jų rūpesčius, susijusius su gedimo sprendimu: surandame autorizuotą servisą, garantuojame remonto kokybę, laidavimą bei užtikriname nuo 15% iki 20% geresnę darbų kainodarą, nei klientas mokėtų pats. Žinoma, kartais užtenka ir mūsų pačių specialistų nuotolinių konsultacijų bei remonto sprendimų. Klientai, kurie naudojasi šia paslauga pastebi, kad sutaupo ne tik laiko, bet ir finansinių kaštų. Mums svarbu, kad klientas nepatirtų streso ir papildomų nuostolių, kai transporto priemonė netikėtai sugenda kitoje šalyje“, – sako A. Žiogė.
Siekiant išvengti netikėtų gedimų kelyje, „MAN Truck & Bus“ serviso centras taiko ir kitas aptarnavimo ar remonto kokybės užtikrinimo priemones. „Transporto priemonei atvykus pas mus dėl vieno ar kito gedimo, atliekame transporto priemonės prevencinę patikrą pagal MAN gamintojo standartą, kad po savaitės kitos netektų grįžti dėl kitų, laiku nepastebėtų nesklandumų. Serviso procesas yra organizuojamas taip, jog klientui nereikėtų sugrįžti dėl pakartotinų gedimų – tai yra vienas iš pagrindinių kriterijų, vertinant serviso veiklos kokybės rodiklius“, – sako A. Žiogė.
Per praėjusius metus „Adampolis Truck & Bus“ atstovaujamame „MAN Truck & Bus“ serviso tinkle aptarnavo apie 15.000 transporto priemonių. Kartu su didėjančiu paslaugų spektru ir klientų gausa, šis skaičius kasmet vis auga. Pasak A. Žiogės, įmonių, kurios pirktų MAN sunkvežimius ar spec. techniką ir nesinaudotų serviso paslauga, jau yra mažuma. Tiesa, didesnės įmonės turi savo automechanikų komandas, tad, pasibaigus garantiniam aptarnavimui, kartais nusprendžia aptarnavimą vykdyti pačios. Tokiems klientams į pagalbą ateina „Adampolis Shop“ detalių parduotuvių tinklas, užtikrinantis visų reikiamų MAN transporto dalių pasiūlą.
Šaltinis: https://www.vz.lt/adampolis/2022/09/22/servisas-siandien-kompetencija-lygu-greitis#ixzz7fyAWG5Md